• 0948 309 336
  • sprava001@gmail.com
  • Trenčín
Blog
Zníženie stresu študentov: ako môžu rodičia pomôcť stredoškolákom

Zníženie stresu študentov: ako môžu rodičia pomôcť stredoškolákom

Pomôžte svojim tínedžerom lepšie zvládať školský stres, najmä počas nižších a vyšších ročníkov zameraných na vysokú školu. Tu je 6 praktických vecí, ktoré môžu rodičia urobiť.

  1. Pochopte rozdiel medzi stresom a skutočnou úzkosťou.
    je dôležité rozlišovať medzi týmito dvoma pojmami – stres a úzkosť – ktoré sa často spájajú.

“Klinická úzkosť je kvalitatívne odlišná od stresu,” hovorí Ajmere. Študenti v celej krajine sa stretávajú s rôznymi stresormi, no nie všetci trpia úzkosťou.“ V skutočnosti je pre mnohých dospievajúcich študentský stres normálny a zdravý.

„Keď stres ustupuje rastu, je to dobré – posilníte sa dvíhaním závaží, ktoré sú nepríjemne ťažké,“ . “Ale ak je dieťa každý deň preťažené a stresory bránia jeho schopnosti vyrovnať sa, je to príliš.”

  1. Dbajte na to, aby sa vaše deti dobre stravovali, cvičili a mali dostatok spánku.
    Zdá sa, že tento recept nie je jednoduchý, ale väčšina tínedžerov sa o seba týmito jednoduchými spôsobmi nestará. Damour nazýva spánok „strieborná guľka“. Adolescenti by mali spať deväť hodín za noc. “Akékoľvek množstvo pod tým,” hovorí, “a budú viac vystresovaní, reaktívnejší a smutnejší.” Nová štúdia skutočne ukazuje, že tínedžeri, ktorí nemajú dostatok spánku, sú vystavení väčšiemu riziku depresie a samovraždy. Štúdia zistila, že „každá hodina strateného spánku bola spojená s 38-percentným nárastom pocitov smútku a beznádeje medzi dospievajúcimi“.
  2. Obhajujte osvedčené postupy v škole vášho tínedžera.
    Čo tak urobiť kampaň za neskorší čas začiatku, aby vaše dieťa mohlo viac spať? Alebo naliehajte na svoju školu, aby mala zdroje pre tie deti, ktoré to potrebujú. Napríklad na Harvarde Westlake tím psychológov, poradcov a vyškolených duchovných pracuje so študentmi v tandeme s administrátormi a učiteľmi.

Jeho najpôsobivejším programom je však peer-to-peer poradenstvo, ktoré priťahuje približne 300 študentov každý pondelok večer. V skupinách po približne 15 sa študenti stretávajú s juniormi a seniormi, ktorí sa zúčastnili dvojročného tréningového programu. Počas tréningu sa učia klásť otvorené otázky. Učia sa o dôvernosti, krízovej intervencii a rozpoznaní rizika depresie a samovraždy.

“Deti sa radi rozprávajú,” . “A poznáme deti, ktoré majú problémy na akademickej pôde čiastočne kvôli tomuto programu.” Je to najväčší wellness program, aký máme.“

  1. Buďte úprimní k svojmu tínedžerovi (a k sebe) o možných nákladoch na súťaženie o prijatie na výberové vysoké školy.
    Damour hovorí, že školy presne vedia, čo to znamená súťažiť na najvyššej úrovni. Poznajú hodiny domácich úloh a počet požadovaných kurzov pre pokročilých stáží a mimoškolských aktivít.

„Ak majú rodičia a dieťa srdce na vstupe do Ivy League, je dôležité pozastaviť sa nad tým, aké budú emocionálne náklady,“ hovorí. “Nie sú to rovnaké náklady ako pred 20 rokmi.” Je tiež dôležité pamätať na to, že skvelé vzdelanie sa môže uskutočniť na rôznych miestach. To zahŕňa vysoké školy s rozumnejšími vstupnými sadzbami. Keď tínedžeri nesúťažia o to, kto sa dostane na tie najselektívnejšie školy , môžu sa namiesto toho zamerať na hlboké učenie, kreativitu, zmysel pre zmysel a osobné spojenie s priateľmi a rodinou.

„Veľa ľudí chce túto značku,“ . „Ale načo je dobré mať tie značkové džínsy, ak dobre nesedia? Kvalita strihu je to, na čom skutočne záleží.”

  1. Rozpoznajte varovné signály vážnych problémov duševného zdravia – a zasiahnite.
    Niektoré veci, na ktoré si treba dať pozor: Vaše dieťa sa stáva uzavretým alebo asociálnym, trpí poklesom známok, má záchvaty paniky alebo pretrvávajúce bolesti žalúdka alebo sa vzdáva niečoho, čo predtým milovalo. Môžete si tiež všimnúť, že váš tínedžer začína byť viditeľne depresívny alebo letargický alebo sa uchýli k sebadeštruktívnym opatreniam, aby sa s tým vyrovnal, ako je jedenie príliš veľa alebo málo, užívanie drog alebo alkoholu alebo rezanie .

„Ak má dieťa zlý týždeň, je to zlý týždeň,“ “To je normálna súčasť tínedžerského života.” Ale ak má vaše dieťa trvalý stredoškolský stres a úzkosť – niekoľko týždňov po sebe nespí, je plačlivé alebo prehnane reaguje – je to znepokojujúce.“ Existuje mnoho spôsobov, ako získať pomoc, od terapie po lieky. Záver: Ak sa obávate o svojho tínedžera, vyhľadajte odbornú radu.