• 0948 309 336
  • sprava001@gmail.com
  • Trenčín
Blog
Tipy na výber strednej školy v roku 2022

Tipy na výber strednej školy v roku 2022

Veľa rodičov, ktorých deti sa blížia k strednej škole, ma požiadalo o radu pri výbere strednej školy, ktorá je pre nich vhodná.

Vyvinul som tento hárok s tipmi v nádeji, že pomôžem viacerým rodičom, keď oni a ich deti čelia tejto zásadnej voľbe, ktorá mení život.

Je to o učiteľoch.

Učitelia sú pre školy tým, čím sú motory pre autá. Mnohé aspekty školy sú zásadné; ostatné sú luxus. Ale učitelia môžu vyvolať alebo zlomiť prirodzenú zvedavosť dieťaťa. Ich vášeň pre učenie poskytuje iskru na zapálenie mladých myslí. V prvom rade si teda položte otázku: „Ako interagujú študenti s učiteľským zborom a do akej miery sú zapojení do triedy? Koľko študentov vidí učiteľ za deň? „Uvidí“ tento učiteľ moje dieťa?” a nakoniec: „Chcel by som byť v triede tejto osoby?”

Ste spoločnosť, ktorú držíte.

O tínedžeroch vieme, že prvoradé sú priateľstvá. Z tohto dôvodu, ak sa spýtate svojho dieťaťa, kam chce ísť do školy, odpoveď bude pravdepodobne silne – ak nie úplne – založená na tom, kam chodia jej priatelia. Takže sa musíte sami seba opýtať: „Mám dobrý pocit z tejto skupiny rovesníkov, ktorí pomáhajú môjmu dieťaťu robiť kľúčové každodenné rozhodnutia? Otvoria títo priatelia dvere môjmu dieťaťu? Pripraví moje dieťa to, že budem s tou istou skupinou rovesníkov na rôznorodé vysokoškolské a pracovné prostredie?

Vo vzdelávaní platí, že menšie je lepšie.

Vzdelávací výskum ukázal, že práca v malých skupinách podporuje užšie vzťahy medzi študentmi a učiteľmi a tiež, že menší pomer medzi študentmi a učiteľmi vedie k väčším úspechom na vysokej škole. Čísla však môžu byť zavádzajúce. Niektoré školy vo svojich zverejnených pomeroch medzi študentmi a učiteľmi počítajú ako učiteľa každého dospelého a trénera. Ak chcete predpovedať množstvo pozornosti, ktorú vaše dieťa dostane od triednych učiteľov, vynásobte počet sekcií, ktoré má učiteľ za deň, priemernou veľkosťou triedy. To vám dá predstavu o tom, do akej miery bude mať učiteľ individuálny kontakt s každým dieťaťom.

Rozvážne rozhodnutia

Neskorá adolescencia je obdobím, keď mozog prechádza druhou fázou prerezávania (prvá prebieha v ranom detstve), počas ktorej sa neuróny, ktoré nie sú stimulované, strácajú na celý život. Konkurencia v prijímaní na vysoké školy však dnes povzbudzuje študentov, aby zúžili svoje záujmy práve vtedy, keď by ich mali rozširovať. Hľadajte miesto, kde bude mozog vášho dieťaťa vystavený širokému spektru predmetov, kultúr a činností, v triede aj mimo nej, najmä tým, ktoré neovplyvnia hodnotenie študenta.

Pracujte s dospievajúcim mozgom, nie proti nemu.

Mozog tínedžerov je nastavený na riskovanie, a pokiaľ ide o škodlivé alebo nezdravé správanie, môže to byť negatívum. Školy, ako je tá naša, sa snažia nasmerovať túto snahu tým, že vyzývajú študentov, aby cestovali, vyskúšali si hru alebo tím alebo niečo, čo nikdy predtým nerobili, prevezmú iniciatívu pri školskom projekte, vystúpia pred študentským zborom, zúčastnia sa triedneho ústrania. , alebo doučovať iných študentov. Podstupovanie rizika je nevyhnutnou súčasťou formovania identity, preto preskúmajte príležitosti, ktoré bude mať vaše dieťa, aby sa otestovalo a rástlo pozitívnym spôsobom. Hľadajte učiteľov, ktorí môžu byť inšpiratívnymi mentormi.